Markkinointiviestintään painottuva koulutus

Opiskelija kuvaa taideteosta.

Markkinointiviestintään painottuvassa ammattitutkintokoulutuksessa opit suunnittelemaan ja toteuttamaan markkinointia, seuraamaan toimenpiteiden tuloksellisuutta ja kehittämään asiakaskokemusta.

Koulutus

Liiketoiminnan ammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala
– syventymiskohteena markkinointiviestintä

Koulutus antaa valmiudet markkinoinnilliseen ajattelutavan omaksumiseen, markkinointikanavien ja tapojen ymmärtämiseen, graafisen suunnittelun ohjelmien (Adobe CS) käyttämiseen sekä digitaalisen markkinoinnin ja sosiaalisen median kanavien hallintaan. Valintasi mukaan perehdyt myös projektinhallintaan tai tapahtumien järjestämiseen.

Kohderyhmä

Tutkintokoulutus on suunnattu henkilöille, jotka haluavat työskennellä monipuolisissa markkinointiviestinnän tehtävissä. Sinulla on jo mahdollisesti aiempaa osaamista liiketoiminnan alalta sekä valmiudet tietotekniikan käyttämiseen opinnoissa. Olet markkinointihenkinen ja sinulla on halu ja motivaatio kehittyä markkinoinnin tehtävissä.

Jokainen hakija haastatellaan, minkä jälkeen tehdään päätös koulutukseen osallistumisesta ja tutkinnon suorittamisesta. Opintojen laajuus, sisältö ja kesto määräytyvät opiskelijalle tehtävän henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) mukaan, lähtötaso huomioiden.

Toteutus ja hakeminen

Seuraava ryhmä aloittaa 14.9.2020.

Koulutus voidaan toteuttaa tarpeittesi mukaan joko kokopäiväkoulutuksena tai monimuoto-opintoina työn ohessa. Koulutus sisältää lähiopetusta, etäopetusta verkossa sekä työelämässä tapahtuvaa oppimista. Koulutuksen aikana on mahdollisuus suorittaa liiketoiminnan ammattitutkinto tai osia siitä.

Hakeudu: Liiketoiminnan ammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala, markkinointiviestintään painottuva koulutus (2527)

Toteutusaika

Seuraava ryhmä aloittaa 14.9.2020.

Toteutuspaikka

Lähipäivät pääosin Rasekon toimipisteessä Purokatu 1, Raisio.

Kuvaus

Liiketoiminnan ammattitutkinnon laajuus on 150 osaamispistettä (osp).

Tutkinnossa on yksi kaikille osaamisaloille pakollinen tutkinnon osa
Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen (30 osp).

Lisäksi markkinointiviestinnän suuntautumisopinnoissa valitaan tutkinnon osa
Markkinointiviestinnän toimeksianto (60 osp)

ja toinen seuraavista valinnaisista tutkinnon osista: 
Projektinhallinta (60 osp)
Tapahtumatuotanto (60 osp)

Koulutuksen sisältöjä

Digitaalinen markkinointi
Sosiaalisen median kanavat ja sisällöntuotanto
Graafinen suunnittelu: Adobe InDesign, Photoshop, Illustrator
Markkinoinnin suunnittelu ja lainsäädäntö
Tapahtumatuotanto
Projektinhallinta

Kustannukset opiskelijalle

Korona-pandemian elinkeinoelämälle aiheuttamien ongelmien vuoksi olemme päättäneet tukea osaamisen kehittämistä. Emme peri koulutusmaksua syksyllä 2020 aloitettavista ammatti- tai erikoisammattitutkintokoulutuksista emmekä tutkinnon osista! Koulutusmaksua ei myöskään peritä koulutuksista, jotka alkavat vasta vuoden 2021 keväällä, mutta joihin ilmoittaudutaan syksyn 2020 aikana.

Suoraan tutkintoon

Mikäli sinulla on jo tutkintoon tarvittava ammattitaito, voit suorittaa tutkinnon myös suoraan, ilman koulutusta. Kysy lisätietoja.

Lisätietoja antaa

opettaja, kehittämisasiantuntija
Susanna Saarinen
puh. 044 705 7417
susanna.saarinen(at)raseko.fi

Tutkinnon perusteet (OPH): https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/esitys/4540525/reformi/tiedot